onsdag, mars 21, 2007

En dag på gymmet

Idag var jag på gymmet på Djursjukan här i Malmö. Jag går hos Marie där för husse tycker jag behöver det. Jag får alltid börja med att springa på ett rullband som är i vatten så det blir extra jobbigt. Jag tycker inte om att bli blöt så där, så jag lyfter tassarna så mycket jag kan. Husse och Marie pratar en massa om hur jag springer och mina muskler. De säger att jag använder ena sidan mer än den andra. Jag är lite öm på ett ställe bak på ryggen, men de vet inte riktigt om det är för att jag arbetar ojämnt med musklerna när jag går och springer eller om jag arbetar ojämnt för att jag är öm.

Efter springandet brukar Marie massera mig. Det är både skönt och läskigt. Idag blev det ingen massage utan hon tog fram en massa små nålar och började sticka in i mig!!! Det kändes inte för det mesta, utom när hon stack där på ryggen där jag är öm. Sen fick de bara sitta där medan jag kelade lite med husse. Efter ett tag blev jag hemskt trött och slö. Det tyckte Marie var bra. Det visade att akupunkturen tog, sa hon. Det tänker visst göra om det...

Efteråt var jag så trött så jag sov hela resten av förmiddagen på husses jobb.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Stack de dig med många nålar? Jag var till vet. igår och tog ett blodprov. Tyckte det var läskigt så jag vände bort huvudet under tiden de stack mig.

Anonym sa...

De stack mig med typ 12 nålar! Men det var skönt, jag blev jättetrött efteråt.

Anonym sa...

12 nålar!!!! Hjälp!! Hoppas att du blir bättre av de där nålarna. Jag var tvungen ta ett blodprov eftersom jag har fått en ny medicin.

Anonym sa...

Varför har du fått medicin? Är du sjuk?

Anonym sa...

Oj, 12 nålar! Konstigt att det inte gjorde ont.. Lät jättehemskt!
Hoppas du blir bättre snart.
Jag fick äta medicin en vecka till, tills imorgon. Blir inte halsen svullen då igen behöver jag inte åka till veterinären. Fast matte pratar om nån spruta mot kennelhosta så jag kanske måste dit igen i alla fall..

Anonym sa...

Ja, jag är sjuk. Jag har allergi. Det är en massa saker jag inte tål. Men värst är gräs och damm. Det kan bli lite jobbigt hemma eftersom matte är lite lat med städningen. Men jag brukar påminna henne genom att klia mig lite extra.
Jag kan skicka en bild på mig själv om din matte vill?
Min mailadress är fredrica75@hotmail.com (Fast jag lånar den av matte.)

Anonym sa...

Hejsan Bamse! Jag vill jättegärna få se en bild på dig! Maila till kattalena at gmail punkt com
Så jobbigt med gräsallergi, gräs som är så gott!

Zero - jag hoppas att du inte blir svullen i halsen igen, verkar inget kul! Spruta mot kennelhosta känns inte alls. Den är nog bra att ha...