söndag, mars 25, 2007

Agility!


I morse åkte husse och Liam iväg efter att ha släppt av mig och matte hos mattes föräldrar. Vi hoppade in i deras bil istället. Jag fick sitta i mattes mammas knä. Trodde vi skulle på lure-coursing. Pep entusiastiskt när vi kom fram. Men det var ju Agility vi skulle på! Oj vad kul det var, jag hade nästan glömt bort det! Jag var så glad och sprang och hoppade och gick genom tunnlar precis som matte önskade. Utom när det luktade för gott på vissa fläckar och när jag hittade en godis i gräset. Det var toppenkul!
När vi var klara körde vi till Flyinge, där kom husse men han hälsade knappt, bara stängde in mig med Liam i bakluckan på vår egen bil och så körde matte och hennes mamma iväg med oss i den istället. Vi åkte och hämtade mattes pappa och sen var vi hemma i trädgården. Liam och jag fick så goda märgben att vi inte brydde oss om att de andra åt våfflor med sylt och grädde. Det var visst våffeldagen idag. Människorna trädgårdsarbetade. Liam och jag låg och tittade på. Sen orkade jag inte mer utan gick in och la mig i soffan för att sova tills husse kom hem.

Inga kommentarer: