måndag, april 16, 2007

En dag med husse

Husse steg upp ovanligt tidigt idag. Det visade sig snart att det var för att vi skulle till Djursjukhuset för att lämna blodprov för att kolla om våra rabiesvaccinationer tagit. Jag tycker inte om det, men det är bara att stå ut. Inte kan man hålla på att sjåpa sig som Liam. Han är så barnslig.
Sen släppte matte av mig och husse på husses jobb. På förmiddagen sov jag mest. Ja, efter att jag kollat alla papperskorgarna förstås. Hittade inget gott idag... Sen talade jag om för husse att nu är det dags för lunch. Det var jättevarmt och skönt idag också. Vi gick till ett ställe där husse köpte mat till sig. Det var härligt att sitta (ja, jag låg förstås) ute i solskenet. Husse bjöd på smakbitar emellanåt, och de som hade matstället bjöd mig på en levergodis. Det blev bättre sen. Husse köpte mjukglass i en bägare och jag fick det sista på botten. Jättegott!

Efter lunchen hade husse några möten som jag var med på. Jag gillar mötesrummet för solen skiner in genom fönstret där så man kan ligga och sola i de sköna fåtöljerna. Fast när det blir för varmt får jag gå ner och lägga mig på golvet. Sista halvtimmen spenderar jag med att tjata på husse om att nu är det dags att gå hem och äta. Det jobbiga är bara att matte och Liam alltid kommer så sent och jag får vänta på maten tills dess. Dumt.

Inga kommentarer: