tisdag, augusti 23, 2005

Love is in the air...

Jag var med husse idag igen. På lunchen gick vi till Päronskogen som vi brukar. Det är mycket att lukta på på vägen. Mer än vanligt. Det verkar vara något på gång med tikarna häromkring för jag blir alldeles snurrig i skallen när jag luktar mig fram. Jag önskar jag fick träffa en av dem någon gång. I Päronskogen var det en afghan som hette Rufus. Han hade blivit klippt så han såg lite konstig ut. Jag ville inte leka med honom för det var ju en massa att lukta på där också. Hans matte verkade snäll. Hon sa att jag var fin och klappade mig. Det är lite synd om människotikarna för att de inte luktar lika gott som hundar. Fast min matte luktar gott tycker jag. Man blir glad när man känner hennes doft.

Husse jobbade extra länge idag. Det gillar jag inte. Jag vet precis när vi ska gå hem och det försöker jag göra husse uppmärksam på. Jag vet att han märker det, men han försöker att inte låtsas om mig. Han borde lyssna mer på mig. Det är inte nyttigt att arbeta för mycket. Det brukar han säga själv (eller nåt om att det inte är nyttigt att arbeta alls...)

Inga kommentarer: