fredag, augusti 12, 2005

Fredag...

Idag var jag med husse på jobb igen. Matte och Liam har åkt till Småland och stannar tills i morgon så vi ska vara själv hemma. Det ska bli kul tycker jag, men jag kommer nog att sakna matte ikväll. Liam också kanske... Lite...

Jag tycker mer och mer om att springa bredvid husses cykel. Imorse när vi kom fram började min svans vifta för det. Det är kul när svansen viftar för alla människor ser så glada ut då. Fast man blir väldigt hungrig av att springa så det är tur att husse bjuder på frukost när vi kommit fram.


Idag hade husse massor att göra på jobb. Han for fram och tillbaka i den stora lokalen, så det blev lite svårt att vila för mig. Jag måste ju följa efter och se vart han tar vägen. Vår lunchpromendad blev både försenad och förkortad, men det gjorde inte så mycket för husse bjöd på lite thai-kyckling efteråt. Fast jag tycker det är lite orättvist att jag alltid får så himla lite och han så mycket. På eftermiddagen sov jag mest i min fåtölj.

Nu på kvällen har vi bara tagit det lugnt och jag fick en stor bit kalkonhals till middag. Den var god, men vilken tid den tog att äta. Men det är nog bra. Jag har hört att Slow Food ska vara nyttigare för kropp och själ. Fast de är ju redan i prima skick hos mig...

Inga kommentarer: