tisdag, augusti 02, 2005

Efter Tammsvik


På söndagskvällen fick jag åka bil igen. Men inte så länge... Kom till en plats där jag aldrig varit förut. Med en enorm häst som jag skällde ut. Han fnös nämligen och skrämde Liam. Så kan man inte göra ostraffat! Själv blev jag inte rädd. För jag har träffat hästar förr. Det kom en tant och klappade på mig också. Hennes mamma hade haft en sån som jag innan så hon ville gärna häsla på mig. Sen fick jag hoppa in i bilen igen. Men vi stannade på ett ställe bara en stund senare. Där träffade jag en stor labrador. Den var sur och skällde på mig. Så jag ville inte prata med honom heller. Fick gå en runda i ett stall och på en äng. Det var skönt att komma ut i friska luften. Bil igen och sen kom vi till en stor trädgård. Där fanns massor av högt gräs att beta på! Och jag sprang runt huset flera varv. Lillebror försökte springa ikapp mig men han hade inte en chans.
Jag fick mat! Som jag hade längtat! Jag höll ju nästan på att dö av hunger...
Husse, Liam och jag gick och la oss. Matte kom inte förrän vi redan hade somnat.

Inga kommentarer: