tisdag, augusti 07, 2007

Min matte...

... och jag, vi cyklade till jobbet idag, eller matte cyklade och jag sprang bredvid. Det var inte mycket till paus jag fick, hon drev minsann på mig! Första promenaden fick jag i parken innan mattes jobb (kissrundan innan vi började cykla räknar jag inte). Matte har bestämt sig för att försöka banta mig. Hon säger att jag är tjock.

Det var min första arbetsdag på länge, som tur var var den ganska kort. Husse körde hem oss redan vid två tiden. Efter lunchen så kom Åsa in och klappade oss, hon sa att jag var tjock... Alla säger att jag är tjock. Husse försvarade mig och sa att jag hade varit tjockare... Undrar varför alla är så fixerade vid min vikt? Jag är kanske lite rund men jag får minsann ingen mat... jag är alltid hungrig! Dessutom har jag bara lite trivselvikt om jag får säga det själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch så dumma alla är med dig! Jag tycker inte du ser tjock ut, och jag har ju bara sett dig på bild och läggs det inte på några kg då?
Taskigt att du inte får så mycket mat som du vill. Jag får mycket mat men den är inge god. Jag vill ha korv och pannkaka varje dag till middag, men det får jag inte..

Anonym sa...

Jag vill också ha korv och pannkaka varje dag! Hoppas husse och matte läser min blogg så de förstår vad jag behöver!
Får jag bara korv och pannkaka varje dag blir jag säkert smal ;-)