söndag, maj 06, 2007

Vilken söndag!


Idag har jag haft mycket att stå i! Först var vi på agility, mattes mamma var också med. Matte lockade med köttbullar. Det ville jag ha så jag fixade alla hinder första varvet och som belöning fick jag - japp - köttbulle! Nästa varv hittade jag godis på marken, det var ju mycket bättre att leta godis än att behöva hoppa över en massa hinder. Så jag nosade och fann än det ena och än det andra. Mattes köttbullar var inte så intressanta längre.

Kursledaren tycker att jag är duktig, det hörde jag henne säga till matte. Hon sa också att matte inte skulle locka med godis utan försöka få mig att springa mer av mig själv. Hon tyckte jag tittade för mycket på godiset och koncentrerade mig för lite på hindren. Det var det dummaste jag har hört!!! Det är ju för att jag får FÖR LITE godis som jag inte kan koncentrera mig på det jag ska göra. Jag tycker jag skulle få hela godispåsen meddetsamma, så jag är mätt och kan fokusera bättre. Så när matte och jag skulle gå in passade jag på att sno åt mig hela påsen och bar med mig den i munnen. Fast det tog två sekunder så hade matte tagit bort den och jag hann bara äta två godbitar!

Sen körde vi iväg. Jag fick vänta själv i bilen i evigheter. Sen kom de tillbaka med en massa blommor. Då var jag varm! När de körde iväg igen så ropade de och hade sig, Oscar - lever du? Klart jag gjorde, jag var bara så varm och trött att jag inte orkade sätta mig upp. Matte verkade lite orolig när hon inte kunde se mig.

Vi kom till lure-coursingen. Där var husse! Han tog ut mig och jag fick springa meddetsamma. Det var toppen!!! Jag fick springa med en Afghan. Sen flirtade jag lite med R-tan också. Och jag fick goda saftiga melonbitar från fikabordet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att det är roligt att springa efter trasan! Jag vill göra det varje dag! I lördags fick jag licens så nu får jag tävla. :)

Anonym sa...

Grattis! Så kul! Tänk om vi hade kunnat tävla tillsammans någon dag!