lördag, november 11, 2006

Fredag

Igår på lunchen var vi med matte på hundfältet. Det var så roligt! Jag lekte massor, hoppade över hinder och satt fint och stod fint. Matte var SÅ rolig. Liam ville också vara med ibland. Men mest sprang han omkring med en storpudel.
De sprang hur fort som helst, de nästan krockade med mig emellanåt... Jag hade förstås mycket roligare med matte jag.

På kvällen åkte vi till Lund, till mattes moster. De åt så mycket gott hela tiden. Jag var jättesugen på allt! Fick tjurmuskel och grisknorr att tugga på! Mattes mamma bjöd på gåsskinn vid bordet. Det var smaskens! Efter maten fick jag slicka rent en skål med rester av äpplekaka och vaniljsås! Vilken fest! Så mycket gotter får jag aldrig annars.
Alla tyckte synd om mig, de såg såklart att jag aldrig får någon mat. Inte så mycket som jag vill ha i alla fall.
Det är mycket lättare att lura till sig godbitar när vi är borta. Vi borde åka bort oftare.

Inga kommentarer: