torsdag, september 28, 2006

Springtur

Innan vi skulle ut och springa idag så lämnade vi Liam hos mattes mamma. När hon öppnade dörren rusade både Liam och jag förbi och in. Jag kollade om det fanns något att äta, Liam letade efter sina leksaker. Först när jag konstaterat att där inte fanns någon mat kom jag på att jag inte hade sagt hej! Sprang bort till mattes föräldrar och hälsade ordentligt.
Sen åkte jag med matte och hennes pappa till stranden för att springa. Det var mest jag som sprang, de var ovanligt slöa idag. Innan vi åkte därifrån så skulle de köpa glass. Då passade jag på att springa in i kiosken och hälsa på han som sålde glass. Han blev väldigt överraskad, det var kul! Fast matte hojtade och ropade på mig så jag fick inte stanna så länge... Sen hoppades jag på glass men matte kastade sin, sa att den var frysskadad. Jag är inte så petig - hon kunde gott gett den till mig! Mattes pappa åt upp sin, han bjöd inte heller.

Inga kommentarer: