söndag, augusti 27, 2006

Whippetfest!

Igår var vi på Whippetfest! Det var en massa whippar där och vi fick allihop busa loss en liten stund i början. Det var toppenkul! Fast jag busade inte så mycket för jag hittade ett ställe där det fanns tuggben! Det var mycket roligare att försöka få tag på dem! Efter buset var det utställning. Matte gick med Liam. Husse skulle gå med mig men mitt i utställningen började det regna. Husse sprang iväg med Liam och lämnade mig och matte på bänken. Jag blev blötare och blötare!!! Ville springa efter husse men matte höll fast mig. Fast till slut tog hon sitt förnuft till fånga och vi sprang in under taket på dansbanan. Efter att ha blivit så blöt var jag inte så sugen på att visa upp mig. Husse tog in mig i ringen ändå. Det var ett konstigt trägolv istället för gräsmatta, inte så skönt att gå på. Jag vann en rosett och en påse med blandade gotter, men gick inte vidare. Det tyckte jag bara var skönt! Husse och matte tycker ändå att jag är vackrast av alla!
Det var jättekul på kvällen, då fick jag både middag + en massa gotter som kycklingbitar, potatis, kakbitar mm. Husse och matte sa att det är ju fest! Satt en stund i husses knä. Men de ville att jag skulle ligga i buren med Liam också emellanåt. Det tyckte jag inte var så kul. Liam skrek och rumstrerade om med filtarna så fort husse eller matte gick en bit ifrån buren. Gick ju inte att sova när den galenpannan var där...

Inga kommentarer: