måndag, augusti 07, 2006

Lure coursing

Idag var jag med husse hela dagen! Vi åkte på Lure-coursing efter jobb. Jag ÄLSKAR att springa efter luren!!! Jag pep upphetsat så fort jag fattade vart vi var på väg. Jag ville springa!!! Fick sitta i buren ett tag, sen en liten uppvärmningspromenad till ån. Sen var det ÄNTLIGEN dags!!! Jag fick springa med en Greyhound som heter Ewe. Det var jättekul! Jag var supersnabb och fångade luren först! Jag sprang perfekt!
Efter träningen släppte de lös oss på fältet. Vi sprang och sprang! Jag letade efter luren när alla de andra sprang tillbaka. Husse fick ropa in mig - han sa att luren inte fanns där längre. Vilken besvikelse.
Sen åkte vi hem. Jag skrek av hunger när vi kom hem. Hoppade på matte och försökte få henne att ge mig mat meddetsamma. Jag fick en ynka frolic. Sen kom äntligen husse med maten. Mmmmmm.... så gott!!! Den har jag verkligen gjort mig förtjänt av.

Inga kommentarer: