söndag, juli 02, 2006

Vilken helg!

Matte var borta på rockfestival, så vi har varit med husse sedan i torsdags. Fredagen var jobbdag. Jag har inget emot att vara där, men det är lite tråkigt att vara inne hela dagarna när det är så fint väder och jag märker att husse också lider av det. Vi åkte i alla fall till hundfältet på lunchen.
Hundar på jobb
Efter jobb hämtade vi Bianca, Memphis och Jenny och åkte till Käglinge. Först gick vi till den vanliga hagen, men något var konstigt. Vi fick inte ta av selarna utan vi gick igenom hagen med dem på. När vi svängde runt en hörna förstod jag varför: det var en massa får i hagen. Istället fick vi gå till en annan hage. Där hittade Memphis en jättefin död igelkott. Hon och Liam rullade sig på den, men husse hann avbryta innan det blev min tur. På vägen tillbaka såg jag min chans när husse skulle koppla Liam. Först sprang jag bort till vattenskålen så husse skulle se mig där, sen smet jag snabbt bort till igelkotten längs stängslet. Jag passade på att parfymera mig så mycket jag kunde. Husse upptäckte mig snart och jisses vad han skällde. Jag fick nästan skavsår i öronen. Men jag var nöjd. Jag var säker på att min Eau de Cadavre skulle garantera mig stor framgång hos tikarna. Sen gick vi bort till dammen. Liam och Memphis badade, men jag måste ju se till att inte skölja bort parfymen så jag aktade mig noga för det. Jenny slängde i godis i vattnet, men det kunde jag ta utan att doppa mer än benen.

När vi kom hem blev husse konstig igen och stängde ut oss i trädgården. Jag blev jättesur och tjöt för jag var ju döhungrig vid det laget. Sen fick Liam komma in, men inte jag! Till slut kom husse ut och hämtade oss, bara för att bära ner mig i källaren! Jaha, duscha! Adieu parfume! Au revoir Mademoiselles! Det är likadant varje gång man kommer över lite väldoft.

Lördagen var ganska lugn. Vi åkte och hämtade husses far och satt i trädgården en stund med honom. Sen slöade vi mest hela dagen för det var så varmt. På kvällen kom matte oväntat hem en sväng så vi åkte ut till Arrie allihopa. Där var det dock en massa folk så vi fick köra till Käglinge istället. Den här gången var människorna på sin vakt så jag kunde inte komma åt igelkotten. Liam hann rulla sig lite på den, men den knäppskallen badar ju alltid så det är bortslösat på honom.

Idag åkte husse och jag ner till stranden själva. Det var väldigt varmt så jag gick ner lite i vattnet för att svalka mig. Då blev husse helt uppspelt och bjöd på godis och berömde mig. Tror han jag är rädd för vatten eller nåt? Sen slängde han i en pinne. Jag gick ut och hämtade den och fick mer godis. Det upprepade sig ett par gånger. En gång kom pinnen så långt ut att jag fick simma tillbaka med den. Oj, vad husse blev glad. Kul, men det var väl inte så märkvärdigt??

Inga kommentarer: