måndag, juli 24, 2006

Motion

Husse tycker att jag behöver mer motion, i synnerhet nu när Liam är konvalescent. Därför åkte vi ner till hundfältet med Memphis och Jenny. Jag måste erkänna att jag hade en del spring i benen efter en dag på kontoret. Dessutom tycker jag det är roligt att leka med Memphis, hon är inte så galen som Liam.
Vi gick ner till småbåtshamnen där man kan bada. Jag gick i och svalkade benen som jag brukar. Husse slängde ut en pinne som han ville att jag skulle hämta. Det gjorde jag och då bjöd han på godis. Får jag godis går jag med på det mesta, även om han slängde pinnen längre och längre ut. Det var här någonstans jag kom på att det faktiskt är väldigt skönt att ta sig en simtur när det är så varmt.


Oscar badar.
Oscar och Memphis simmar.


Sen hämtade Memphis och jag pinnar ett tag. Människorna är lite dumma dock. De borde väl begripa att det inte är lönt för mig att simma ut efter pinnen när Memphis redan är halvvägs framme. Då är det ju bättre att vänta på stranden och försöka ta den från henne när hon kliver upp ur vattnet.
När man badat klart måste man springa en massa för att bli torr. Tur man har någon att springa med då. Vi såg en kanin också, men den hann undan. Jag hoppas sommaren aldrig tar slut eller att vi flyttar till något varmare land där den åtminstone varar längre...

Inga kommentarer: