torsdag, mars 16, 2006

På djursjukhuset med husse

Igår var matte borta hela dagen. Då var husse med mig på djursjukhuset hela förmiddagen. Jag var svullen i halva ansiktet, ingen aning om varför... men de gav mig en spruta i nacken och det skulle visst hjälpa, det gjorde det också. När vi kom hem gick husse iväg och lämnade mig och Liam hemma. Men det var jobbigt för Liam höll på och lekte med en blomma, han slängde jord överallt. Jag försökte få honom att sluta men det var omöjligt. Dumma hund! Som tur är vet husse att det inte är jag. Men han blev inte så glad när han kom hem, husse alltså. Dammsugaren åkte fram. Sen slappade vi hela dagen. Vi lekte med husse på kvällen, han gav oss godis i toarullar och han gömde godis i små plastburkar och vi fick leta upp var de var. Det var jättekul!!!
Sen blev det ännu roligare för då kom matte hem!
Idag har vi varit på mattes jobb, Liam och jag. Sen fick vi mat av matte hemma och så var det dags för djursjukhuset för kontroll. Vi fick vänta i 2 timmar. Var inte därifrån förrän jättesent. Jag är fortfarande hungrig! Matte har ätit köttbullar men hon bjöd inte. Hon säger att jag är tjock.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Hoppas det är bra med Oscar nu. Zero råkade ut för nåt liknande i somras då han ansikte svällde upp. Det var troligtvis ett getingstick som han fick en allergisk reaktion av.
Sen så säger vi grattis i efterskott till Oscar! :)