torsdag, januari 19, 2006

Vilken dag!

Har precis återhämtat mig från kvällsrundan, attackerad av otäck hund. Men det var ingen skada skedd. Stackars lillebror blev rädd och sprang hem med svansen mellan benen. Stackaren. Jag är inte så lättskrämd. Jag sa ifrån ordentligt! Måste ju skydda matte också.

Har varit på mattes jobb idag. Önskar att jag slapp jobba. Enda anledningen till att jag gick upp ur sängen var att jag behövde kissa. Efter kisseriet gick jag och la mig i soffan. Men matte ropade på mig, svårt att sova då. Dessutom försökte hon handgripligen få upp mig. Och när hon trodde jag skulle följa efter så la jag mig att sova i andra änden av soffan istället. Inte hjälpte det. Matte ger sig inte så lätt...

På jobbet var det OK. Sover rätt gott där med. På lunchen gick vi ut med min tjej Dolly. Hon är snygg och så luktar hon så gott! När jag märkte att det var djuraffären vi skulle till satte jag rejäl fart. Jag brukar alltid få en gotte där! Men det var inte vanliga tjejen i kassan... Jag hoppade upp och tittade efter min godis. Fick ingen. Fast till slut föll expediten för mina vackra ögon och gav mig en gotte, jag är så charmig!

På kvällen sprang jag med matte och hennes pappa. Jag hinner varva dem flera gånger om, de är så långsamma! Men kul var det! Det snöade ju också! När vi kom tillbaka kom det en bit ost flygande, den fångade jag meddetsamma! Mums!
Hemma fick jag mat. Det hade jag längtat efter hela dagen!

Inga kommentarer: