söndag, december 18, 2005

Allt är så konstigt!

I fredags var det en konstig dag! Jag och lillebror var hemma med husse hela dagen och sen kom matte och hämtade oss på kvällen och åkte till jobb! Flera gånger försökte jag få matte att förstå att man inte jobbar på kvällen, la huvudet i hennes knä och undrade när vi skulle åka hem igen? Det kändes som vi var där hela natten. Och när vi kom hem igen var inte husse hemma? Han kom inte förrän vi redan hade sovit en stund. Och här hemma springer husse och matte bara omkring. Man får ingen ro alls.
Så det var himla skönt igår när jag och lillebror fick åka hem till mattes föräldrar. Jag gick direkt och la mig i deras sköna fåtölj. Kunde inte ens hålla ögonen öppna utan somnade direkt. Så skönt!!!! Och vi fick stanna där hela natten också! Sov gott i deras säng, la mig alldeles intill mattes mamma så det blev riktigt varmt och mysigt. Hur bra som helst!
Var lite rädd på morgonen att vi inte skulle få frukost. Vi har ju aldrig varit där på morgonen förut, men vi fick lika god mat som hemma minsann! Jag vill gärna vara där fler gånger!
Men nu är jag hemma och det verkar ganska lugnt än så länge. Jag har lagt mig till rätta i soffan och ska sova en liten stund. Matte sitter också i soffan, men det gör hon säkert inte länge till. Jag längtar tills här är ordning och reda igen och till lugna hemmakvällar när vi alla sitter och myser i soffan.

Inga kommentarer: