onsdag, november 02, 2005

Min arbetsdag

Oscar in the park
Jag borde gå till husses jobb oftare. En trevlig promenad på morgonen (husse låter mig alltid gå utan koppel) eller så springer jag bredvid hans cykel. Sen kan man slöa i sin egen fåtölj tills någon ska fika eller äta frukost. Då kan man stirra på dem. Har man tur får man något, fast det är hemskt sällan. Jag tror husse har sagt något till dem.
Sen är det lunch. Då brukar vi gå till Päronskogen. Det är kul att gå genom parken tycker jag. Så mycket att lukta på, och så finns det saker att hoppa upp på.
Efter vår promenad äter husse. Jag brukar få smaka en liten bit. Han är väl snål med smakbitarna. Sen kan man slöa hela eftermiddagen. Jag brukar hjälpa husse att hålla reda på när det är dags att gå hem. När man har tagit det så här lugnt hela dagen kan man stå ut med Liam på kvällen. Han kan bli bra mycket annars. Jag hörde husse säga att vi ska få kyckling ikväll. Mums. Jag har inte fått något sånt sen jag var på djursjukhuset så det var på tiden.

Inga kommentarer: