måndag, november 07, 2005

Med matte på jobbet

Idag var jag med när matte lämnade Lillebror på dagiset. Jag fick åka med matte till jobb. Jag tycker det är jättekul att följa med matte. Var jätteglad hela vägen dit. På jobbet träffade jag Åsa och hälsade glatt på henne, sen gick jag in på mitt rum. Mitt på eftermiddagen var det några läskiga typer som bankade på rutan. Jag skällde ut dem. Sen tyckte jag det var lite läskigt så jag gick runt i rummet och skällde lite sporadiskt. Trodde vi skulle till djuraffären på eftermiddagsrundan... men det skulle vi visst inte. Trist. När jag kom hem var det ingen hemma. Matte lämnade mig själv. Sen kom matte tillbaka med Helene och Liam. Jag blev så glad att se dem. Hoppade massor! Slickade Helene i örat. Hon blev visst allergisk. Men det kan ju inte jag hjälpa. Jag tycker så mycket om henne - och om matte också såklart! Det var förstås kul att lillebror kom hem också.

Inga kommentarer: