tisdag, oktober 25, 2005

Usch det regnar ju!

Idag var det riktigt otäckt väder. Matte satte på oss våra regn-täcken och ville att vi skulle gå en morgonrunda. Det ville inte vi. Inte jag i alla fall. Så jag segade mig och stannade hela tiden. Ville inte gå ut och gå i detta vädret inte! Uträttade mina behov meddetsamma. Till slut gav sig matte och vände så vi gick tillbaka hem. Då gick det undan! På jobbet stängde matte in Liam i buren. Jag sov lugnt och skönt men plötsligt var han ute i rummet! Han hade tagit sönder dörren igen. Vilken lillebror jag har. Han bara hittar på en massa. Jag vet att man inte får göra så. Jag skulle aldrig ta sönder något. Min favorit kom in och sa att han skulle stjäla mig. Han tycker så mycket om mig! Jag gillar honom också. Han är alltid snäll och klappar på mig och ger mig komplimanger! När vi hade jobbat i evigheter åkte vi äntligen hem. Husse var redan hemma. Jag fick mat men jag kände att det var något lurt med det. Liam fick täcke på sig och så gick alla och lämnade mig kvar... Jag rörde inte maten. Inte på en och en halv timme. Inte förrän alla kom hem igen. Då åt jag. Fy vad det är tråkigt att vara ensam hemma. Husse och matte såg helt oroliga ut när de såg att jag inte hade ätit min mat. Jag brukar nämligen alltid kasta mig över maten. Men jag tappade helt aptiten när de åkte iväg och gjorde något kul med lillebror. Lämna mig ensam hemma bara sådär... Förresten är jag väldigt kissnödig. Har inte kissat sen lunchen... men det är så otäckt vått ute så jag håller mig.

Inga kommentarer: