onsdag, oktober 12, 2005

Med matte

Idag gick matte och jag en morgonrunda själva. Dvs utan lillebror. Det var trevligt. Vi åkte själva till jobbet också. Jag ville verkligen dit, drog och viftade på svansen. Matte verkade också tycka det var kul att vi skulle jobba för hon sprang med lika glatt hon. På lunchen drog jag allt jag kunde i kopplet. Matte trodde jag var bajsnödig men jag var ju på väg till djuraffären! Och jag lyckades dra med mig både henne, Åsa och Dolly! När vi kom in valde matte ut en strupe till mig, den såg jättegod ut. Sen hoppade jag upp på kassa-disken. Fast jag lyckades inte så bra så matte fick fånga mig när jag höll på att trilla ner. Snopet. Sen skrattade de åt mig. Men jag fick en godis av kassörskan! På vägen tillbaka band de mig och Dolly utanför en kina-restaurang. Vi var så duktiga så, ingen som vågar ta oss eftersom Dolly kan låtsas vara farlig. Jag vet ju att hon är hur snäll som helst så jag blir inte rädd. Skönt att hon också satt med mig. Fast matte kom fort tillbaka. Och på rummet fick jag tugga grishals. Mmmmm... Den var god! Och varade länge. Sen sov jag hela eftermiddagen i min mysiga lya.
Igår stängde matte in mig där för att Liam skulle lämna mig ifred på lunchen. Men han låter sig inte hindras av en stängd bur inte. Han hoppade in genom hålet i dörren... så när matte kom tillbaka rumstrerade vi om i lyan båda två! Det var kul!

Ikväll har jag varit hemma och myst med lillebror och husse.

Inga kommentarer: