torsdag, september 15, 2005

Roligt!

I dag har jag fått vara hemma hela förmiddagen med både husse och matte. Husse satt mest och jobbade men matte umgicks med oss. Hon var inne hos råttan också... Han har försvunnit nu. Vi åkte iväg till djursjukhuset och matte gick in med honom, sen kom hon tillbaka själv. Det har i och för sig varit så med Liam också, att han varit borta efter djursjukhuset, men då har han kommit tillbaka nästa dag igen. Undrar om Tom också kommer tillbaka? Han brukar ju få så god mat och matte låter mig alltid få smaka lite. Vi var på hundfältet också. Två gånger idag! Första gången med mattes mamma och andra gången med mattes pappa. Jag älskar att springa på hundfältet. Liam var också med idag. Det är både kul och jobbigt på samma gång. Han hoppar på mig hela tiden, speciellt när vi går kopplade. Men vi fick springa mycket lösa idag. Och på mattes jobb så kom min favvis-mattes-kollega in och klappade på mig. Han brukar komma nästan varje dag och det tycker jag om. På eftermiddagsrundan var jag jättebajsnödig. Matte hade inget tålamod alls och jag hittade inte rätt ställe, letade och letade. Sen fick matte nog och drog med mig tillbaka till jobbet. Där var jag mycket missnöjd och pipig men matte sa att jag fick skylla mig själv. Ska hon säga som har en toastol att gå på. Hon vet inte hur det är när det inte luktar rätt! Jag somnade i alla fall till slut men blev brutalt väckt av Liam som hoppade på mig. Suck!

Inga kommentarer: