söndag, september 11, 2005

På kalas

Husses pappa hade kalas hemma hos husses bror. Där har jag aldrig varit förut. Där bodde en schäfer - Fiona. Hon gillade inte mig speciellt mycket. Men vi lekte lite ändå. De hade en konstig grej mitt i trädgården. Jag tyckte den var spännande. Hoppade upp men det fanns inget att landa på! Istället plumsade jag ner i en massa vatten! Fyyyy så äckligt! Blev räddad av en man. Oj vad jag sprang efteråt för att bli torr! Liam sprang efter. Förstår inte varför alla människor stod runt omkring och skrattade. Det var väl inget kul heller? Roligare var det när vi fick gå inomhus. Där väntade jag och tittade jag och ville så gärna också få kaka. Det var väl kalas? Hittade jättegott torrfoder som såg ut som godis. Men så kom matte och tog bort det! Hon är inte snäll... fast lite kanske för jag fick en kakbit sen. Kakor är gott! Jag blev väldigt beundrad också. Men Fiona trodde jag fick mer kakor än henne så hon blev arg på mig. Helt utan anledning. Jag gav igen minsann! Sen kopplade matte mig.

Inga kommentarer: