lördag, september 10, 2005

Lillebror hemma igen

Igår så lämnade husse och matte mig och Liam ensamma hemma. Jag gick och la mig i soffan som jag brukar. Det gjorde inte Liam, han busade och hade sig och hittade en krita som han målade sig själv och soffan med! Han är för tokig! När matte fick se det så tog hon ner honom i källaren och duschade honom. Gud vad glad jag är att det inte var jag som blev duschad! Efteråt såg han jättekonstig ut. Undrar vad hon gjorde med honom? Han blev helt svullen så jag kände knappt igen honom och sen åkte matte iväg med honom. Och hon kom tillbaka själv... Jag tyckte det var ganska skönt, fick en mysig och lugn hemmakväll. Fast jag undrade var han var? Letade lite men kunde inte hitta honom. Han har i och för sig försvunnit förut...
I morse vaknade jag av att det knackade på dörren. Kanske det var Liam? Jag rusade ner och skällde och ylade så husse och matte skulle höra!!! De låg ju och sov. Husse kom och öppnade. Men det var inte Liam, det var två telegrabbar som skulle fixa telefonen. Efter att ha kollat så allt gick rätt till gick jag upp och la mig hos matte. Sen åkte husse och matte iväg utan mig. Jag la mig i soffan och sov. Vaknade av att de kom tillbaka och vi åkte till hundfältet. Där kom en hund och ville busa mitt när jag stod och kissade. Det ville inte jag...
Sen åkte vi till djursjukhuset och där hämtade de Liam. Jag blev verkligen jätteglad att träffa honom igen! Ville busa! När vi kom hem till trädgården ville jag leka massor med honom, men han sprang iväg och bajsade. Det lät underligt och såg konstigt ut. Undrar vad han har fått för mat där han har varit? Tur inte jag var med honom. Emilia och Mattias tittade förbi. Det var jättekul! Vi lekte med en frisbee. Men de drack bara kaffe, inga kakor. Jag som verkligen ville ha en bulle! Taskigt. Sen städade husse och matte hela kvällen, jättetrist! Jag försökte skrämma iväg en konstig grej men den hade fula tricks för sig, såpade golvet så jag halkade. Gav upp och gick och la mig istället. Lillebror är jättetrött så han har inte varit jobbig alls. Hur snäll och söt som helst! Det verkar vara bra för honom att vara borta ibland. Han är mycket trevligare att umgås med sen.

Inga kommentarer: