tisdag, augusti 09, 2005

Semester

Idag har jag haft semester. Från lillebror alltså. Jag följde med husse till jobb. Husse cyklade dit idag så jag fick springa bredvid. Det är faktiskt skönt att röra sig lite på morgonen, även om man är så morgontrött som jag. Dessutom sover man bättre efteråt. På husses jobb har de en massa fina papperskorgar där man kan hitta allt möjligt gott, mackrester, muffinspapper och annat. Fast jag får skäll så fort jag kör ner nosen i en, så jag gör det mest när de andra sitter i möte. På lunchen går vi till den stora rastgården bakom Stadion (människorna jag känner kallar den Päronskogen, men jag vet inte om den heter så). Det är kul att gå dit och de är mycket att lukta på på vägen eftersom vi går igenom Pildammsparken. De dumma gässen fräser åt mig, men jag bara ignorerar dem. Fast gås är nog gott, man skulle kanske...

Efter att vi varit i Päronskogen brukar husse köpa lunch i någon korvkiosk. Det gillar jag! Fast jag tycker att det är alldeles för små bitar han bjuder på. Men en whippet får alltid nöja sig med det lilla som jag brukar säga.

När vi kom hem var Memphis och Dixie och hälsade på med sin människa. Det är hon som tydligen tycker jag är tjock. Nu har hon hittat på ett nytt sätt att plåga mig. Hon klipper mina klor. Husse och matten kan man trixa med för att komma undan., men den här ger sig bara inte...
Det är en himla röra när valparna far omkring. Ibland är det lite kul att leka med dem, men helst drar jag mig undan och tuggar på något ben. Dixie är också lugn och cool (som jag då alltså).

Inga kommentarer: