fredag, augusti 19, 2005

Äntligen fredag

Husse har ju som sagt haft väldigt mycket att göra på jobb den här veckan. Så mycket att jag inte kunde vara med honom igår. Idag fick jag följa med igen, men inte hade han mindre att göra för det. Det stör mig inte att han är upptagen. Jag känner mig så hemma där nu, så jag går en sväng när jag känner för det (man måste ju kolla papperskorgarna) eller så går jag och lägger mig när de sitter i möte. Möten är såååå tråkiga.
De äter mycket på husses jobb. Det gillar jag. Alltid är det någon som har en macka eller nåt i handen. Så är det kanske på mattes jobb också, men det kan ju inte jag veta eftersom jag bara får vara på hennes rum. Hur som helst, så går det ibland att stirra till sig en smakbit av de som äter något på husses jobb. Det är dock anmärkningsvärt svårt så jag misstänker att husse har sagt något om mig...

På lunchen åkte vi en sväng till hundfältet med matte och Liam innan vi fick hasta tillbaka igen eftersom alla verkar ha så mycket att göra. Jag hittade en fläck med något som luktade starkt så jag gned mig i den så ingen skulle ta den. När vi kommit tillbaka jobb och jag hade sovit en stund gick jag fram tilll husse för att kela lite. Det blev ett himla liv och ett gapande om att jag luktade skit. Det gjorde jag inte alls!!! Men jag blev tvättad med tvål och vatten runt halsen så jag stank som en persikoplantage. Inte nog med det för när vi sen kom hem tog husse och duschade mig. Så nu stinker jag verkligen. Luktar någon sorts människoduschtvål. Blääää...

Det är tur det är fredag så man kan vila ut lite nu. I morgon ska jag och Liam vara hos Emilia, Mattias, Amanda och Ida när husse och matte ska bort. Det ska bli jättekul. Det var länge sen vi sov över där (Liam har nog aldrig gjort det). Där är det gott om plats i sängen för Emilia går alltid och lägger sig någon annanstans när man trängs lite...

Inga kommentarer: