lördag, augusti 27, 2005

Min första tävling

Idag var det dags för mig att tävla i lure coursing för första gången. Vi steg upp tidigt som tusan och packade in oss i bilen. När vi kom fram var där redan massor med hundar. Det var på ungefär samma ställe som vi brukar träna men med mycket mer hundar och människor och tält och grejor. Som vanligt blev jag väldigt till mig när jag fick syn på luren men jag har lärt mig att det alltid dröjer en evighet innan det blir min tur att springa så jag tog det lugnt igen. Första loppen fick jag springa med en liten tik. Det visade sig dock att hon var mycket äldre än mig. Gammal var dock inte äldst här, för hon tappade bort luren och yrade omkring ett tag. Jag var rätt nöjd med mitt lopp, men tyckte gott att jag kunde fått mer poäng för det. 66,5 var lite snålt. Fast det var i alla fall mer än vad min bror Milton fick, så jag fick nöja mig med det.
Till andra omgången föll det sig så att jag och Milton skulle springa tillsammans. Det blev dock galet redan i första kurvan. Luren svängde jättetvärt och jag blev så ställd att jag fortsatte rakt fram ett tag. Sen fick jag slita som sjutton för att komma ikapp. Det gick rätt bra, men jag misstänkte att domarna skulle komma att snåla med poängen igen. Ja, jag vet faktiskt inte hur det gick för vi blev tvungna att åka hem tidigare eftersom matte skulle iväg och äta surströmming. Igen!!! Vill hon inte vara hemma med mig på kvällarna, eller? Luktar jag illa, eller? (Höhö, nä men det gör hon efteråt...)

Nåja, när jag tränat lite mer ska jag bli lika bra på LC som Janne som bor hos Milton. Han är jätteduktig och champion. Det vill jag också bli...

Inga kommentarer: