söndag, juli 24, 2005

Vinthundsträff


Vid halv sju på kvällen började jag bli lite orolig. Tänk om husse och matte helt glömt att jag behöver motioneras! Jag måste ju hålla formen inför Tammsvik! Jag vankade oroligt fram och tillbaka och försökte tala om att jag ville hitta på något. Till slut verkade de fatta och vi gick till bilen. Vi åkte och hämtade Memphis och Ärtan och deras respektive matte och då visste jag att det var något kul på gång! Vi brukar alltid hitta på roliga saker när de är med. Fast en gång så glömde de mig i bilen... i säkert 5 minuter. Det var INTE kul tyckte jag... De bad jättemycket om ursäkt och sa att de hade så mycket med att hålla reda på alla valpar... som om det skulle vara en ursäkt? Men sen fick jag en hel kula vaniljglass alldeles för mig själv! Då förlät jag dem. Nåväl när vi kom fram och jag fick hoppa ur bilen så var de första jag såg min mamma, mina mostrar och min första matte! Gud vad lycklig jag blev!!! Sen såg jag hur många whippar som helst! Och vi fick vara lösa allihop! Jag tyckte att jag var jätteduktig, så fort husse eller matte kallade på mig så kom jag springande! Jag hade jättekul! Som jag sprang och busade! Men det var en liten italienare som var på min lillebror hela tiden. Det tyckte jag inte om. Då blev jag riktigt arg! Såg att matte blev lite rädd, hon har nästan aldrig sett mig så arg!!! Men jag sa ju bara ifrån!
Jag hittade en supersnygg Afghan som jag ville mysa med! Men hon var inte intresserad och det blev ett himla liv på husse och matte när jag försökte kurtisera henne! Taskigt tycker jag. Sen var det gruppfoto. Det var kul! Och så familjefoto med alla whippar! Och så fick jag visa upp mig. Skulle utställningsträna inför Lise. Först gick hon själv med mig, det var lite läskigt. Man måste ju ha den otrevliga lilla snaran på sig. Sen så skulle matte gå med mig. Hon var inte så bra på det, men jag skötte mig fint! Förstår bara inte varför jag inte får sätta mig ner. Hon lyfter upp rumpan på mig hela tiden. Stanna betyder ju stanna och sitt... inte stå! Då får hon väl säga stå istället! Dumt! Hörde att hon ska träna mig nu varenda dag fram till Tammsvik. Det tror jag när jag ser det...
PS - på bilden är det min mamma som jag hoppar på! Och på höger sida ser ni den italienare som var ute efter lillebror, bredvid honom är Liams syster Memphis! Min lillebror är också där, bredvid mig.

Inga kommentarer: