tisdag, juli 26, 2005

Godhet lönar sig inte?

Jag har misstänkt det länge, det lönar sig inte att vara snäll... Matte och Lillebror låg ute på en dyna i trädgården och såg ut att ha det mysigt. Men de såg lite hungriga ut tyckte jag så jag gick in. Så hittade jag en skål med bullar på köksbordet och hoppade upp och tog med mig en ut till dem! Liam blev jätteglad och sprang fram till mig så jag gav honom den meddetsamma. Men då kommer matte rusande och för världens liv så tom husse undrar vad som står på! Och påstår att jag stulit den! Om jag inte skulle dela med mig varför tror hon då att jag kom ut över huvudtaget? Kunde jag ju stannat inne och käkat upp den själv. Dumma matte! Hon fattar ingenting... Medan hon snodde bullen från lillebror sprang jag in och tog en till mig själv också.

1 kommentar:

åsa sa...

Charmigt! Dolly hade inte delat med sig minsann...